باشگاه شطرنج فرزین

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
head

درخشش هنرجویان فرزین در مسابقات بین المللی جام فردوسی

نامه الکترونیک چاپ PDF

 

درخشش هنرجویان فرزین در مسابقات بین المللی جام فردوسی

IMG 1547

 

 

بزرگ مرد کوچک فرزین،آرین قسمتی،اولین نکته ا ی که باعث درخشش تو در مسابقات شد حس جوانمردی تو بود.

تو با تمام سن کمی که داری به خیلی از بزرگترها راه و روش قهرمانی را آموختی و از همینجا خدا را شاکریم که نه تنها اخلاقت در این مسابقات الگو بود بلکه با کسب جایگاه هشتم و افزایش 74 واحدی درجه ی جهانی ات نیز مثل همیشه خوش درخشیدی.

01 (2)


 

اندیشمند خوش آتیه ی فرزین،اشکان امیری مهر،برای بار دوم در چند ماه اخیر تمامی نگاه ها در این مسابقات به تو خیره شده بود.حال که بار دیگر با غلبه به حریفان بسیار قدرتمند موفق به کسب عنوان قهرمان زیر 10 سال و افزایش 84 واحدی درجه ی جهانی ات شده ای تبریک و آرزوی موفقیت مجموعه ی فرزین را پذیرا باش.

m2

 

کیارش گرایلی،هنرجوی ساعی و با استعداد فرزین،کسب مقام پانزدهم در این مسابقات نشان از شایستگی های بی پایانت دارد.از همینجا به تو و خانواده ات این موفقیت را تبریک میگوییم.

01 (4)

 

محمدحسین عزیز،تمامی فرزینیان می دانند که تو در این دوره از مسابقات شایسته ی حضور در جمع سه نفر برتر بوده ای،کمی چاشنی بدشانسی مانع از حضور تو در جمع نفرات برتر بود ولی باز هم این روایت هیچ چیز از شایستگی های تو نمی کاهد.

جا دارد از همینجا افزایش 47/6 واحدی درجه ی جهانی محمد حسین ترشیزی را به این قهرمان ارزنده و خانواده ی محترم ایشان تبریک عرض نمائیم.

IMG 0761

 

 

+ پی نوشت: در حاشیه این دوره از مسابقات اتفاقات جالب توجهی رخ داد که روایت آنها به شرح زیر است:

1. آرین قسمتی تبریزی هنرجوی با آتیه فرزین در دور ششم در حالی که در یک پوزیسیون برنده (با یک پیاده ی اضافی) در برابر آقای حسین موسوی قدس قرار داشت ساعت مچی اش برای اعلام راس ساعت صدایی خیلی کوتاه و آرام میکند (تیک) و در عین ناباوری آرین با اعتراض حریفش به داور روبرو می شود.

(لازم است بدانید در قوانین فیده آمده است که اگر بازیکن وسیله ی الکترونیکی ارتباطی به همراه داشته باشد و آن وسیله صدا ایجاد کند باعث باخت بازیکن خواهد شد)

و جالب تر از همه اینکه داور در کمال ناباوری برای آرین قسمتی باخت منظور می کند که پس از پا در میانی استاد قربانیان (مربی آرین) و آقای پاشانچی (داور و مربی ارزنده ی استان) داور به اشتباه خود پی میبرد و برای نحوه ی ادامه ی بازی ( از ابتدا یا از ادامه ی پوزیسیون قبلی) هیات ژوری تشکیل می شود.

و باز هم جای تعجب دارد که با وجود اینکه داور مسابقات آرین را دو ساعت در سالن نگه داشته بودند بعضی از افراد هیات ژوری با استناد به اینکه آرین بازی را آنالیز کرده رای به بازی از ابتدا میدهند.

پس از این آرین قسمتی برای نشان دادن اعتراض خود حاضر به انجام بازی از ابتدا نشد.

در ابتدای امر آرین قصد نداشت در دیگر دورهای مسابقه حضور پیدا کند ولی به دلیل کفایت و کاردانی ریاست هیات شطرنج جناب آقای مهندس وجدانی آرین در دیگر دورها حاضر شد و هدیه ای را نیز به رسم تشویق از اخلاقش از آقای وجدانی دریافت کرد.

لازم به ذکر است آرین در 3 دور باقی مانده موفق به کسب صد در صد امتیازات و کسب جایگاه هشتم مسابقات شد.

2.اشکان امیری مهر هنرجوی طلایی فرزین در دور آخر با کیارش گرایلی دیگر هنرجوی ساعی و خوش آتیه فرزین بازی داشت.این در حالی بود که اشکان تا قبل از دور آخر 90 واحد به درجه ی جهانی اش افزوده و در صورت پیروزی در مقابل کیارش این عدد به 120 افزایش می یافت.

لازم است بدانید دور آخر مسابقه به جای ساعت 5:30 ساعت 3:30 برگزار شد و کیارش گرایلی کاملا از این قضیه بی خبر بوده.

اشکان سر بازی می رود و با نبود کیارش رو به رو می شود.پس از مدتی انتظار و نیامدن کیارش خانم امیری مهر مادر دلسوز اشکان شخصا با خانواده ی گرایلی تماس میگیرند و کیارش در لحظات آخر به سالن مسابقه می رسد و در پایان نتیجه ی بازی به نفع کیارش رقم می خورد.

این در حالیست که اشکان و خانم امیری مهر می توانستند همانند خیلی از بازیکنان دیگر از غفلت کیارش استفاده کرده و از اضافه شدن 30 واحد ریتینگ لذت ببرند.

و این دو روایت نشان دهنده ی این است که در مجموعه ی فرزین همه به کیفیت بازی ها می اندیشند،و این است راز موفقیت های پی در پی فرزینیان...

ما میخواهیم زیبا شطرنج بازی کنیم و از بازی مان لذت ببریم

((ما در فرزین سعی داریم که نیک اندیشیدن را در همه ی زمینه ها به هنرجویانمان بیاموزیم))

 

Login Form

Twitter

Twitter

Feed Display

هیچ نشانی اینترنتی ای برای خبرخوان مشخص نشده است.
You are here درخشش هنرجویان فرزین در مسابقات بین المللی جام فردوسی